Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza statistik zásahů záchranářů na vodě a ledu.
Bohatý, Aleš ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Analýza statistik zásahů záchranářů na vodě a ledu. Cíle: Popsat práci záchranářů při záchranných pracích na vodě a ledu, popsat proces zamrzání vodních ploch a toků, popsat hydrologii stojaté a tekoucí vody, informovat o počtech zásahů v jednotlivých letech a krajích ČR a určit vývojovou tendenci časových řad statistik zásahů záchranářů. Metody: Vyhledání studijních pramenů a odborné literatury, jejich rešerše, analýza statistik určením vývojové tendence časových řad pomocí vypočtením lineární regrese z dat, vizualizace statistik a regresní křivky tvorbou grafů a teplotních map. Výsledky: Analýza statistik zásahů na vodě a ledu určením vývojové tendence dat pomocí lineární regrese na základě dostupných dat v horizontu let 2006 - 2021 potvrdila postupné snižování počtu zásahů. Avšak analýza dat let 2014 - 2021 potvrdila naopak jejich postupné navyšování. Počty zásahů budou tedy v budoucnu narůstat, avšak nebudou dosahovat tak vysokých hodnot, jako tomu bylo v letech 2006 - 2014. Klíčová slova: Analýza, tendence, trend, časová řada, statistika, lineární regrese, graf, zásah, záchrana, voda, led.
Analýza vybraných výukových materiálů se zaměřením na prezentaci gramatického učiva
Červáková, Terezie ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
parciální analýzou dvou výukových materiálů, které se využívají výuce němčiny jako cizího jazyka které jsou často používány na středních školách k výuce německého jazyka na úrovni Analýza těchto materiálů se soustřeďuje na prezentaci gramatického učiva. Teoretická část této práce se zabývá výukovými metodami, současnými trendy a také rolí uče praktické části této diplomové práce je provedena analýza prezentace a nácviku vybraných gramatických jevů a klasifikace cvičení, která se ve výukových materiálech nacházejí. Praktická část dále představuje výsledky testu, kte základě vybraných gramatických jevů na Akademickém gymnáziu, škole hlavního města Českých Budějovicích. Na Akademickém gymnáziu je vyučován německý jazyk podle učebnicového souboru je vyučován podle době zadávání testu v učebnicovém obou třídá prezentovány a nacvičovány, a tyto gramatické jevy byly obsaženy v testu a zároveň analyzovány. Výsledky testu prokázaly, že třída, která se učí pomocí testu lepších výsledků, a zároveň stanovily, že induktivní metoda, která je v použita, byla v tomto případě efektivnější. Klíčová slova: gramatický jev, jazyková úroveň, výukový materiál, výuka němčiny,
Tendence k filantropii u středoškoláků
VONDROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se teoreticky a prakticky zabývá mírou tendencí k filantropii u středoškoláků. Filantropii lze přeložit jako lidumilnost, dobročinnost nebo bratrskou pomoc bližnímu. Vyjadřuje dlouhodobý závazek k veřejným hodnotám a veřejnému prospěchu a jde o formu prosociálního chování, kterou motivuje osobní sociální odpovědnost za dobrý chod společnosti jako celku. Teoretická část se zabývá vývojem filantropie a jejími druhy, motivací k dobročinnosti, morálkou ale i vývojem osobnosti v období dospívání. Cílem práce je rámcově změřit a popsat tendence k filantropii u středoškoláků podle předem stanovených kritérií (například religiozity, pohlaví, charakteru vzdělávání respondentů). Pro zjištění tohoto cíle byl zvolen kvantitativní výzkum. Ke sběru dat byla použita metoda dotazníku. Pro konstrukci dotazníku byla použita {\clqq}Škála filantropie`` (The Philantrophy Scale), autorů T. Schuyta, J. Smita a R. Bekkerse v pracovním převodu H. Záškodné (2008, 2009) a vybrané otázky z výzkumu {\clqq}Fenoménu filantropie: Postoje veřejnosti k dárcovství`` od M. Hladké. Dotazník byl doplněn otázkami ke zjištění některých sociodemografických ukazatelů. Zkoumaný soubor je tvořen 80 studenty a učni středních škol. Z výsledků práce vyplynulo, že středoškolští studenti vykazují průměrnou tendenci k filantropii. Vyšší tendence k filantropii se objevují u repondentů, kteří věří v Boha, avšak faktory jako pohlaví či typ školy nemjí na celkovou filantropii významný vliv.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.